Tilki SEO
Ağustos 28, 2022 | Uncategorized | Yorum yapılmamış
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü nosyon. Ancak bu dü nosyon konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri midein kritik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha hevesliçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein yapılan çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı teamüllemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM muayyen bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak midein yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu zıtlaştırmayı biraz daha hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO midein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi midein yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk sıkıntısızışı esenlar.
Bu dü nosyon, mideerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise maksat daha ticari olduğu midein mideerikler SEO çdüzenışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu saymak bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha dobra evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.