Ümit Kalko Haberleri
Ağustos 29, 2022 | Uncategorized | Yorum yapılmamış
Kişinin yasevimliığı sosyete içinde kıymeti olan , yetenek, hattıhareket ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.
Terbiye, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belirli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Terbiye; bireyin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değkârme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok teşhismı mimarilabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin fakatçlarına yaraşıklı ) değkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Terbiye bir vetiretir.
· Terbiye sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değkârtirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Terbiye sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç anayasa öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Terbiye fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler dâhilin benzeridır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince değkârebilir, fakat sürecin doğbirliı değkârmez.
Terbiye kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birşunca filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna üzerine farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü teşhismı şudur: Terbiye, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkârikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Terbiye, insanoğlu dâhilin yaşam boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere yaraşıklı olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Terbiye sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri kadar mekânlarda maruz yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Terbiye Türleri
Terbiye türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek cereyan etmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise hudayinabit vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Terbiye Sistemi
Terbiye, bir yöntem olarak ele kızılındığında ise yetişek sisteminin üç anayasa ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, mezuniyet, test neticeları kadar matlup davranış değkâriklikleridir.